Ensiksi todettakoon, että Sunnylla oli eilen synttärit, 7 vuotta tuli mittariin. Synttäreitä juhlittiin rennoissa merkeissä, Helli antoi pari kalkkunan filepalaa ja illalla Sunny sai ison luun. Iän myötä on tullut järkeä päähän mutta edelleen Sunnylla on omat hepulijuttunsa <3

Tänään käytiin sitten möllitokossa Nurmijärvellä. Itse olin ihan paineessa eilen, kun joutuisin lähtemään yksin, mutta loppupeleissä erittäin hyvää harjoitusta selvitä ilman henkistä tukea.

Pyysin tuomaria tekemään juoksuntarkistuksen muutaman kerran harjoituksen vuoksi - tehtiinkin sitten kaksi kertaa ennen paikkamakuuta ja kerran ennen yksilöliikkeitä. Ekalla kerralla Sunny näytti selvästi, ettei tämä ole kiva juttu. Oli sen näköinen, että inhottaa ja istuikin alas. Ei kuitenkaan murissut tai kiskonut mihinkään eikä paineistunut, kun nostin seisomaan. Tästä palkkasin ja toisella ja kolmannella kerralla Sunny seisoi jo omilla jaloillaan, syötin kuitenkin vielä namia. Oikeastaan aika hyvä juttu, että eka kerta meni vähän pieleen; kun saatiin heti tehdä uudestaan, Sunny näki, että eihän tässä olekaan mitään hätää, ja mä sain palkattua. Ja mä sain muistutuksen, ettei tämä juttu ole vielä valmis...

Luoksepäästävyydessä tapahtui pieni ihme. Yleensä Sunny istuu paikallaan kuin tatti, mutta nyt se meni tuomaria vastaan n. 3 askelta ja jopa heilutti varovasti häntää! Muut kehuivat koiriaan, kun ne istuivat paikallaan mutta mä kehuin kun se ei istunut :D Tosi makee juttu, että Sunny meni oma-aloitteisesti moikkaamaan, vaikka juoksuntarkistus oli just ohi. Siitä tuli siis 10.

Paikkamakuussa Sunny oli keskellä. Meni vähän hitaasti maahan mutta ekasta käskystä kuitenkin. Ensin lähti reunimmainen koira, sitten Sunnyn viereinen, sitten toisen puolen viereinen hiipparoi eteenpäin mutta meni kuitenkin vielä uudestaan maahan. Sunny makasi tosi varmanoloisesti ja oli ihan hiljaa. Oikeastaan mitä useampi koira lähti, sen tyytyväisemmännäköinen Sunny oli :D Mä oon kyllä niin onnellinen siitä, ettei se enää hauku paikallamakuussa! Makuusta myös 10.

Seuraamisista tuli molemmista 10. Vapaana seuraamisessa se esitti ihan parasta seuraamistaan, hihnassa vielä välillä vilkuili eteenpäin, vaikka pitikin paikan. Tosin mun pitää harjoitella edelleen niitä käännöksiä. Maahanmenosta myös 10, meni niin kuin Sunny menee. Tuomarin sanoin: "Olisi voinut olla nopeampi mutta alkoi heti käskystä toimia."

Luoksetulosta 9½, tuli ihan täysillä. Lopussa tapahtui VUH JA PAM eli metrin ennen mua haukahti ja sitten törmäsi. Okei, ehkä mä alan tehdä tolle törmäilylle vihdoin jotain. Seisomisessa lässytin "so" muttei auttanut, Sunny meni maahan. Kokeiltiin vielä uudestaan, taas meni maahan, kolmannella kerralla jäi seisomaan. Saatiin jostain ihme syystä 8, vaikka nollille ton piti mennä??

Hypyssä loikkasi hyvin eikä liikkunut, mutta otti perusasennon jo tuomarin käskystä. Saatiin kuitenkin 10. Kokonaisvaikutus oli myös 10 ja saatiin tuomarin erikoispalkinto siitä, että olen saanut Sunnyn viime vuodesta hiljaiseksi. Niinpä, se haukahti liikkeiden aikana vain kerran luoksetulossa, liikkeiden välillä ennen hyppyä ja oisko ollut luoksepäästävyyttä.

Eli meillä ei ole enää paikkamakuuongelmaa, haukkumisongelmaa, luoksepäästävyysongelmaa eikä palkatta tekemisen ongelmaa - jäljellä on vain juoksuntarkistusongelma. Kyllä tämä tästä vielä joku päivä!

Aina mä kirjoittelen tänne romaaneja. Onhan se kuitenkin kiva turinoida, vaikka kukaan ei lukiskaan :D