Tänään oltiin sitten vuorostaan Lyytin kanssa tokoilemassa, kouluttajana Iida. Pennulla oli taas vähän meno päällä halliin tullessa (moikkaili kaikkia, ryömi metritolkulla jne) mutta rauhoitteli sitten itseään haistelemalla maata alkujutustelujen ajan. Kokonaisuutena täytyy sanoa että kyllä taas huomas, et me ollaan treenattu lähinnä keskenämme. Ensinnäkin mä tuijotan koiraa ihan mahdottomasti, välillä jopa kumarrun sen ylle. Toiseks aina kun Iida tai joku muu koiraton ihminen tuli lähelle, Lyyti syöksyi moikkaamaan sitä. Ja kolmanneks mua alkoi aina hermostuttaa, kun joku katsoi meidän tekemisiä. Sunnyn kanssa oon jo tottunut, kun on ollut niin paljon kisatreenejä ym mutta Lyytin kanssa pitää aloittaa alusta...

Tehtiin kuitenkin sivulletuloja, joissa Lyyti vois olla vähän taaempana ja mä voisin olla tuijottamatta koiraa. Tehtiin odottaessa myös vähän kontaktia sivulla istuessa, tän harjoittelu on jäänyt luvattoman vähälle! Sitten paikkamakuu, Lyyti oli ehkä 50 sek ja palkkailin n. 10 sek välein. Hyvin pysyi ja oli rauhallinen. Ainoastaan saattaa kääntää lonkkaa, kun menen sen luokse. Sen jälkeen tehtiin paikkamakuun alkua ja loppua erikseen eli sivulta maahanmenoa ja maasta istumaannousua. Lyyti yllätti menemällä sivulta maahan pelkällä käskyllä! Istumaan nousemiseen tarvii käsiavunkin. Mutta tässä sitten tuijottelin koiraa ihan mahdottomasti. Kun Iida käski mun katsoa seinällä olevaa lappua, menin ihan kädettömäks :D Ihan hirveen vaikeeta :D Lopuks vielä tehtiin liikkeestä maahanmenoa. Tässä vaiheessa Lyyti rupes jo olemaan aika väsynyt, joten enimmäkseen vaan leikittiin ja tehtiin siitä maahanmenoja. Sain kuitenkin muutaman kerran onnistumaan niin, että olin vaivihkaa koiran oikealla puolella eli ehkä se siitä.

Noita väliaikoja pitäisi vaan miettiä. Lyyti ei tietenkään voi istua ja napittaa mua koko tuntia. Mut toisaalta kun se saa haistella maata, se pitää taas herättää uudelleen tekemiseen. Se kyllä sinänsä onnistuu ihan helposti, mutta toi maan haistelu on sillee vähän huono homma, että se jää helposti päälle. Ja jos siitä tulee koiralle tapa, niin sehän kyllä esittää sitä kokeessakin, jos on vähänkään epävarma.