Keskiviikkona käytiin ekan kerran juoksun jälkeen agitreeneissä, joissa kouluttajana oli Jenna. Tehtiin sylkkäreitä, jotka mä opettelin vasta n. vuosi sitten enkä vieläkään ole kovin varma niissä, kun mun on vaikea pyöriä paikallani. Lyyti taas on tehnyt niitä jo pentutreeneissä eikä sen ole vaikea lukea niitä. Mun piti vaan peruuttaa aikaisemmin, niin kuvio meni aika täydellisesti. Alkupätkä meni siis kokonaisuutena tosi hienosti ja Lyytillä oli tarpeeksi intoa ja leikkihalua. Sitten otettiin jatkopätkää, jossa Lyyti alkoi ensin vähän hiipua mutta vielä saatiin pari kertaa menemään. Into kuitenkin loppui aikaisemmin kuin ennen juoksuja normaalifiiliksellä mutta olin ihan tyytyväinen kuitenkin. Yksittäisenä mentiin keinua, jolla otin sivuetäisyyttä jopa n. 4 metriä. Lyyti suorittaa keinun jo tosi hienosti itsenäisesti!

Torstaina tein koulutusryhmäni kanssa hyppytekniikkaa ja jäin sitten vielä Lyytin kanssa treenaamaan. Ei ollut hyvä idea. Lyyti selvästi loukkaantui, kun joutui ensin olemaan häkissä ja sitten vielä Marikan ja Jukan kanssa lämmittelylenkille :D Ihan eka toisto taipumissarjalla oli ok mutta sen jälkeen meni ihan surkeaksi. Ei saatu kahta estettä enempää tehtyä, ei millään. Ja kun intoa ei ole, niin ei Lyyti pystykään. Tehtiin sitten vain pari perussarjaa kutsumalla, ne sentään meni kohtuullisesti. Täytyy kokeilla vielä johonkin toiseen aikaan ilman odotteluja.

Eilen käytiin ohjatuissa tokotreeneissä. On siis viiden kerran kurssi mutta ei päästy kahdelle ekalle kerralle juoksujen takia. Kouluttajana on Pipsa. Aloitettiin paikallamakuulla, jossa itse liike menee hienosti mutta sivullaollessa Lyyti tarjoaa vähintään kymmenen kertaa maahanmenoa :D "Tää on tää temppu" "Kyl mä osaan" jne. Sitten tehtiin luoksetuloa, ensin vauhtiluoksetuloa kiinnipidettynä. Pipsaa nauratti, kun Lyyti oli lähdössä EVVK-näköinen mutta sitten syöksyi mun luo ja kiskoi lelua kuin mikäkin. Se on aika on-off joskus. Saatiin ohjeeksi tehdä paljon erilaisia tuloja ja Lyyti myös sais aina tulla täysiä eikä vain reipasta laukkaa. Loppuasento vaatii varmuutta.

Sivulletulossa mun pitää olla tarkempana paikasta - pitää vaatia aina sama paikka. Seuraamisessa Lyyti ei oo yhtään edessä, siinä paikka on sopiva. Paikallakäännöksissä päätyy aika eteen, joten niiden perusasentoa pitäis siirtää taaksepäin. Ja täyskäännöksessä mä teen lenkin enkä käänny paikallani. Kun kokeilin kääntyä paikallani, meinasin kompastua Lyytiin :D Eli koiran pitäisi väistää, ei mun. Lyyti oli yllättäen enemmän namien perään kuin ennen juoksua. Oon tottunut palkkaamaan sitä lähinnä lelulla, josta se ei nyt luoksetulojen jälkeen juuri innostunut. Täytyy siis varmaan ainakin tällä hetkellä vähän vaihtaa palkkaa tokossa.